صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
کار فرهنگی در موکب‌های اربعین مهمتر از غذا و اسکان است

تاریخ ایجاد   سه شنبه, 13 تیر 1402     بازگشت

به گزارش ایرنا «علی‌اصغر پورمحمدی» در همایش ۲ روزه مدیران مواکب و مسئولان ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی که به میزبانی مراغه برگزار شد، افزود: دست‌اندرکاران مواکب اربعین باید به نماز شب، دعا و مناجات بیش از پیش اهمیت قائل شوند و لازمه آن تشکل کمیته فرهنگی در مواکب است.
*امسال مواکب بزرگ اربعین مادرمحور می‌شود
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: مادرمحور بودن مواکب بزرگ در اربعین امسال جزء برنامه‌های جدید این ستاد است تا کودکان در مواکب نگهداری شوند و مادرانشان با خیال آسوده به زیارت بپردازند.
«پورمحمدی» اهمیت دادن به مادران و ارایه خدمات مطلوب به آنان را حائز اهمیت دانست و افزود: نقش بانوان در ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز پررنگ‌تر شده و بخشی از مسئولیت‌ها به خواهران دانشجو، معلم و استاد دانشگاه و سایر فرهیختگان واگذار می‌شود.
*تبریز در بخش بازسازی عتبات عالیات هم جزء اولین‌ها باشد
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای بازسازی حرمین شریفین ضروری است، بیان کرد: ساخت صحن مطهر حضرت زینب (س) و شبستان‌های آن در قالب طرح توسعه حرم امام حسین(ع) هزینه زیادی نیاز دارد و انتظار می‌رود تا تبریز در این بخش نیز جزء اولین‌ها باشد.
«پورمحمدی» افزود: تبریز با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد، می‌تواند بخشی از ساخت‌وساز در صحن مطهر حضرت زینب (س) را به تنهایی بر عهده بگیرد.
*امسال تعداد موکب‌های آذربایجان‌شرقی به ۶۰ مورد می‌رسد
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ موکب از این استان در مسیر‌های پیاده‌روی اربعین استقرار یافته بود، بیان کرد: تاکنون تعداد آن‌ها به ۵۰ موکب رسیده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها به ۶۰ موکب افزایش خواهد یافت.
«علی حق‌بیگی» افزود: تعداد مواکب استان و کشور در مقایسه با موکب‌های کشور عراق به طور طبیعی کمتر است و در این زمینه به کیفیت خدمات باید بیشتر از کمیت اهمیت داده شود.
وی ارزیابی عملکرد موکب‌ها را نیز یادآوری کرد و افزود: استفاده از تجربه‌های قبلی باعث افزایش کیفیت خدمت‌رسانی می‌شود و امسال همگرایی مواکب و استقرار آن‌ها در کنار هم تقویت می‌شود.
*شهدا مسیر زیارت را برای ما گشودند
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: زمانی زیارت عتبات عالیات برای رزمندگان دوران دفاع مقدس یک آرزو بود، اما شهدا با نثار خون خودشان، مسیر زیارت و حیات طیبه را برای ما گشودند.
«حق‌بیگی» با بیان اینکه نیت و انگیزه مواکب باید جلب رضایت خداوند و تقرب اهل بیت باشد، بیان کرد: هدف اصلی کمک به آسایش، عزت و امنیت زایران اربعین است و وحدت بین محبان اهل بیت، گسترش ارتباطات بین‌المللی زایران و تمرین آمادگی برای عصر ظهور نیز در این رویداد جهانی محقق می‌شود.

وی به تدبیر و برنامه‌ریزی در خدمترسانی به زائران تاکید کرد و افزود: تشکیل سازمان و کمیته برای هر موکب و توجه به کیفیت کار باید مورد توجه باشد، زیرا پول‌هایی که به عشق امام حسین (ره) جمع‌آوری می‌شود، باید با دقت و به بهترین نحو ممکن هزینه شود. 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک