صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
صندوقچه های نفیس مراقد مطهر امامین جوادین (ع) در کاظمین رونمایی و تحویل تولیت این حرم شد

تاریخ ایجاد   سه شنبه, 12 اسفند 1393     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس، این صندوقچه ها که در مدت 4 سال بدست هنرمندان شیرازی و همت دوستداران اهل بیت (ع) و جمع آوری هزینه آن از طریق نذورات مردمی در خراسان رضوی ساخته شده است، طی مراسمی معنوی با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، فرماندهی نیرو انتظامی استان، معاونین استانداری، سرکنسول عراق در مشهد، مسئولین شهرستانی ستاد بازسازی عتبات استان، معاونت های ستاد بازسازی استان و دیگر مقامات عراقی و ایرانی برای نصب در کاظمین تحویل تولیت داده شد.
این گزارش حاکی از آن است، در ساخت صندوق ها 39 میلیون و 600 هزار قطعه سیم چوب و استخوان بکار رفته و 45 متر خاتم کاری روی آن اجرا شده که هزینه های آن کاملا از نذورات مردمی تامین شده است.
بر اساس این گزارش، در طراحی صندوق مرقد مطهر امام هفتم (ع) گره و خاتم 14 با نام چهارده معصوم (ع) گره 7 به نام امام موسی کاظم (ع) گره 8 به یاد امام رضا و خاتم 5 به یمن و تبرک پنج تن آل عبا به کار رفته است. همچنین برای طراحی صندوق مربوط به مرقد امام جواد نیز از گره های 14 به نام چهارده معصوم، 12 به تبرک نام دوازده امام، گره 9 به یاد امام محمد تقی و گره 8 به نام امام رضا شکل گرفته است.

لازم به ذکر است در این مراسم نیز از دربهای مطلای این حرم که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ساخته و هزینه آن از محل نذورات مردمی این استان جمع آوری شده و چندی قبل به این حرم ارسال شده بود نیز رونمایی و توسط استاندار خراسان رضوی و تولیت حرم کاظمی افتتاح گردید.
بیش از این صندوقچه ها به مدت دو ماه در محل دائمی نمایشگاه آستان قدس رضوی مورد بازدید عموم قرار گرفته بود.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک